גלישה בסתר במחשב

איך עושים גלישה בסתר במחשב?

פונקציות דפדפן אינטרנט כמו חלון גלישה בסתר או גלישה אנונימית מתחקות אחר שורשיהן גם לאחר למעלה מעשור. האפשרות לגלישה בסתר, שיצאה לאוויר לראשונה בשנת 2005, התפשטה במהירות לאחר שכל אחד שהעתיק ממנה וביצע שיפורים קלים.

יחד עם זאת, גלישה בסתר במחשב שאמורה להבטיח פרטיות יכולה להיות בוגדנית, ובמילים פשוטות: הפעלת "גלישה בסתר" יעילה באותה מידה לשמירה על פרטיות מקוונת כמו שכישוף יעיל כדי להגן על הצטננות.

הסיבה לכך היא שגלישה אנונימית במחשב נועדה למחוק עקבות של היכן הייתם, מה חיפשתם, או תוכן הטפסים שמילאתם. זה נועד להסתיר, ולא תמיד באופן מוחלט, את המסלולים שלכם מאחרים שיש להם גישה למחשב האישי. זהו זה.

באופן בסיסי, חלון גלישה בסתר מבטיח כי לא יתעדו אתרים בהיסטוריית הגלישה, לא ישמרו קובצי Cookie שמראים שהייתם והתחברתם אליהם, ולא ישמרו אישורים או סיסמאות בהן נעשה שימוש. עם זאת, עדיין ניתן לעקוב אחר היסטוריית הגלישה על ידי ספקי האינטרנט שלכם (קל וחומר כאשר מקבלים צו בית משפט לכך), במידה ואתם במקום העבודה- על ידי מעסיקים השולטים ברשת החברה, וגם על ידי מפרסמים העוקבים אחר כל צעד ושעל.

אז חשבתם שיש לכם פרטיות, אה?

יחד עם זאת, בשנה וחצי האחרונות מאז שביצענו גלישה בסתר, רוב הדפדפנים הוסיפו כלי פרטיות נוספים, אפילו יותר מתקדמים, המכונים "אנטי-עוקבים". אלו האחרונים חוסמים חלקי קוד בהן משתמשות חברות פרסום ואתרי אינטרנט אחרים בכדי לאתר היכן אנשים גלשו ברשת- בניסיון להרכיב פרופיל דיגיטלי ו\או להציג מודעות ממוקדות.

למרות שגלישה בסתר במחשב ותוכנות נגד מעקב אינם מהווים מערכת הגנה אמיתית, הם בהחלט משלימים אחד את השני. כך, אם אתם משתמשים במצב גלישה אנונימית של הדפדפן ללא תוכנות נגד המעקב שלו, אתם פוגעים באופן דרסטי במאמציכם להישאר מוסתרים. באותה מידה אתם יכולים לנפנף בנוכחות שלכם עם דגל בולט.

נושא זה הוצג בצורה הטובה ביותר השבוע כאשר הוגשה תביעה ייצוגית לבית משפט פדראלי בקליפורניה, שביקשה לפחות 5 מיליארד דולר מגוגל בגין מעקב אחר התנהגותם ותנועותיהם המקוונות של משתמשים – גם כאשר הם גולשים במצב גלישה אנונימית. התביעה טענה כי כלים מסוימים של גוגל, במיוחד גוגל אנליטיקס ומנהל המודעות של גוגל, "נועדו למעשה לעקוב אחר משתמשים באופן אוטומטי כאשר הם מבקרים בדפי אינטרנט – לא משנה באילו הגדרות המשתמש יבחר. זה נכון גם כאשר המשתמש גולש במצב "גלישה בסתר. "

לא בכדי גוגל, ובאופן ספציפי Chrome של גוגל, היו על הכוונת לתביעה. למרות ש Chrome בהחלט שולט במרחב הדפדפנים באינטרנט- נתחו כמעט 70% – הוא גם הדפדפן עם ההגנות הכי פחות מפותחות, כפי שתוכלו לראות בקרוב.

כדי להיות פראקטיים, ריכזנו מספר תובנות לגבי גלישה בסתר במחשב וגם לגבי תוכנות נגד מעקב  המוצעות על ידי ארבעת הדפדפנים המובילים: Chrome של גוגל, Edge מבוסס כרום של מיקרוסופט, Firefox של מוזילה Safari של אפל.

הטבה ייחודית לגולשי האתר:
SURF SHARK – הויפיאן היחיד ששומר באמת על הפרטיות שלך.

לחץ כאן לרכישה באתר היצרן במחיר הזול בישראל
 2$ לחודש בלבד!!!  ואתה באמת מוגן!

הרכישה היא ישירות מול היצרן באתר הרשמי שלו והשירות ניתן על ידו.

נגישות