כיצד לצפות בהיסטוריה של גלישה בסתר וכיצד למחוק אותה

גלישה בסתר או גלישה פרטית הוא מצב שבו לא נשמרים נתונים שהזנתם וחיפושים שביצעתם בהיסטוריה. אמנם קבצי Cookies עדיין כן מאוחסנים, אך הם נמחקים לאחר סגירת החלון בדפדפן.

לגלישה בסתר יש שמות שונים בדפדפנים שונים : גלישה בסתר עבור Google Chrome, גלישה פרטית ב- Mozilla Firefox ו- InPrivate ב- Internet Explorer. כך או כך, התוכנה עובדת בצורה זהה בכל הדפדפנים. ישנם דפדפנים כמו Kingpin שפועלים אך ורק במצב גלישה בסתר ואז ההיסטוריה שלכם לעולם לא נשמרת בכל מקרה.

למרות ההבטחה לפרטיות, עדיין אפשר לראות את היסטוריית הגלישה- גם כאשר גולשים בסתר (בהמשך נסביר כיצד מוחקים גם אותה). לפעמים העובדה שנתונים לא באמת נמחקים אינה דבר כה רע. למשל: ראיתם מתכון טוב למרק עוף וחשבתם שאין לכם זמן לזה. ואז מגיע היום שהילדים באים ואתם מייחלים שהיה לכם אותו. הבעיה היא שאין דרך קלה לחזור לדף הזה, ואז מתכון מרק העוף שראיתם הלך לאיבוד- אלא אם כן אתם יכול לחפש אותו בגוגל והוא יופיע שוב. גם אז, אם הוא לא שם בדף הראשון של גוגל, הוא ככל הנראה נעלם לנצח.

אם אתם קצת מתמצאים בתחום הטכנולוגי, למצב גלישה פרטי יש פרצה. אתם יכולים לראות את היסטורית הגלישה גם אם גלשתם בסתר, בתנאי שיש לכם גישה לאותו המחשב שממנו גלשתם, ושמערכת ההפעלה שנעשה בה שימוש היא של Windows.

כיצד לצפות בהיסטוריית גלישה בסתר במחשב?

אמנם גלישה בסתר יכולה להגן עליכם מפני רוב העיניים החטטניות, אך היא לא תוכל להגן עליכם אם מישהו יכנס לשאילתות DNS שלכם, הואיל והן מאוחסנות במחשב, וניתן לגשת אליהן במכשיר הפעלה Windows. כך ניתן לצפות בהיסטורית גלישה גם כשמשתמשים בגלישה בסתר.

כיצד עובד DNS

שרת DNS, או שרת מערכת דומיינים, הוא כלי שרושם את כתובת ה- IP ושמות המארח שלה. לכן כשאתם מזינים את שם האתר שאתם רוצים להיכנס אליו בדפדפן, הדפדפן יבדוק את שרת ה- DNS ויקבל את כתובת ה- IP של האתר על מנת לפתוח אותו. כל תהליך התקשורת הזה בין הדפדפן לשרת ה- DNS מתועד במכשיר שלכם – גם אם השתמשתם בחלון גלישה פרטית. המשמעות של כך היא שבמידה וקראתם את תוצאות ה DNS, הן יציגו את היסטורית הגלישה של המחשב בו השתמשתם. זו פעולה די פשוטה לבצע, ואין צורך להיות האקרים לשם כך.

כיצד לעשות זאת:

פתחו אתר באמצעות מצב גלישה בסתר או בדפדפן Kingpin (אם תבדקו את ההיסטוריה, תוכלו לראות שהרשומה שלו לא קיימת). כעת:

  1. לחצו על סמל Windows המופיע בפינה השמאלית התחתונה.
  2. חפשו את שורת הפקודה. אתם יכולים להפעיל אותה על ידי הקלדת cmd.
  3. הפעילו את שורת הפקודה כמנהל.
  4. כעת תראו חלון DOS שחור נפתח
  5. הקלידו: ipconfig/displaydns>any location\filename
  6. לשם הדוגמא, נניח שתרצו לשמור את התוצאות בקובץ טקסט בשם txt בכונן D.
  7. הקלידו:  ipconfig / displaydns> D: \ kingpin123.txt
  8. סגרו את שורת הפקודה

כעת, אם תעברו לכונן D, תראו שם kingpin123.txt. פתחו אותו והוא יראה את האתר שפתחתם לאחרונה, ושלא הופיע בהיסטוריה. כפי שאתם יכולים לראות, ייתכן שההיסטוריה שלכם לא תהיה זמינה בקלות כשאתם משתמשים בגלישה בסתר, אך היא עדיין נמצאת בהישג יד.

כיצד למחוק את היסטוריית גלישה בסתר:

  1. לחצו על סמל Windows בפינה השמאלית התחתונה של המסך.
  2. פתחו את שורת הפקודה על ידי ביצוע אותם צעדים כפי שהוסבר לעיל. וודאו שאתם מפעילים את שורת הפקודה כמנהל.
  3. הקלידו: ipconfig / flushdns. פעולה זו תמחק את ערכי ה- DNS ואף אחד לא יוכל לראות את האתרים שבהם ביקרתם.

חשוב לציין כי גם אחרי שמשתמשים בגלישה בסתר, אפילו אם מוחקים את ה- DNS, עדיין אפשר לנטר את הפעילויות שלכם ברשת. יש מעט תוכנות זדוניות שיכולות לגנוב את הסיסמאות שלכם ונתונים רלוונטיים אחרים.

Keylogger הוא שם כולל לתוכנות שעוקבות אחר פעולות מקשים, תנועות העכבר ופעילות המסך שלכם. ישנן keyloggers שמבוססות על חומרה, אך רובן מבוססות על תוכנה בימינו. תוכנות אלו הן ערמומיות: הן לא יופיע ברשימת התוכנות או במנהל המשימות, ולכן קשה לגלות שהן קיימות. הן מתגנבות פנימה, מקליטות את כל פעולות המקשים ומצלמות צילומי מסך. למעשה, הן מוסתרות היטב עד כדי כך שהן לא מתגלות על ידי תוכנות אנטי-וירוס ואנטי-נוזקות רבות. אמנם אפשר לגלות את נוכחותן, אך הדבר קשה. מה שניתן לעשות כצעד ראשון, הוא לא להעניק למכשיר שלכם גישה לזרים. עדיף לשמור עליו נעול עם סיסמא או קוד מאובטח.

כיצד להשיג 100% פרטיות ואבטחה?

למעשה, לעולם לא ניתן להשיג 100% אבטחה. לא משנה מה תעשו, האקרים ימצאו פרצה כדי להגיע לנתונים שלכם- במידה והם מספיק נחושים, ובמידה ולנתונים שלכם יש מספיק ערך עבורם. אתם יכולים להמשיך להגדיל את האבטחה והם ימשיכו למצוא דרכים לשבור אותה.

נבין זאת על ידי המטאפורה הבאה:

יש לכם בית ואתם נועלים אותו במנעול. הפורצים באמת רוצים את הנתונים שלך ולכן הם ימצאו מסור לשבירת המנעול. אתם רוכשים דלת עם מנגנון נעילה מיוחד והם מוצאים דרך לפרוץ אותו. אתם בונים גדר והם ימצאו דרכים לקפוץ מעליה. אתה מכתרים את הבית שלכם ברובים והם מגיעים עם דחפור כדי לשבור את הבית שלכם ולקחת את כל הרכוש שבפנים.

אז לא משנה מה תעשו, לא תוכלו להשיג 100% אבטחה.

מה שתוכלו לעשות זאת זה לפעול לפי האמצעים העומדים לרשותכם. השתמשו ב- Tor, והשתמשו ב- VPN כדי לוודא שהנתונים שלכם מאובטחים. התקינו תוכנות אנטי-וירוס ואנטי-נוזקות טובות במכשירים שלכם.

השתמשו במצב גלישה בסתר כל הזמן. עדיף אפילו להשתמש בדפדפן המציע גלישה בסתר כברירת מחדל כדי שלא תשכחו בטעות לפתוח את האפשרות של גלישה בסתר.

הטבה ייחודית לגולשי האתר:
SURF SHARK – הויפיאן היחיד ששומר באמת על הפרטיות שלך.

לחץ כאן לרכישה באתר היצרן במחיר הזול בישראל
 2$ לחודש בלבד!!!  ואתה באמת מוגן!

הרכישה היא ישירות מול היצרן באתר הרשמי שלו והשירות ניתן על ידו.

נגישות